המירוץ לגרעין: שר החוץ דן עם מקבילתו הצרפתית

שלמה ריזל No Comments on המירוץ לגרעין: שר החוץ דן עם מקבילתו הצרפתית

שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה לדון בדרכים לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית,בובסוגיות אזוריות וגלובליות. שרי החוץ, מתאמים צעדים לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית. ולדברי גורמים המצויים בעניין, השלב הבא הוא דיון במועצת הנגידים של סבא״א

אלי כהן. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ממשיכים במאבק המדיני באיראן. שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה. השניים דנו בדרכים לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, באפשרויות להרחבת הסכמי אברהם, בחשיבות השמירה על הרגיעה בתקופת הראמדן וחג הפסח, כמו גם בסוגיות אזוריות וגלובליות.

ממשרד החוץ נמסר כי שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ הצרפתייה מתאמים צעדים לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית. ולדברי גורמים המצויים בעניין, השלב הבא הוא דיון במועצת הנגידים של סבא״א – הסוכנות הלאומית לאנרגיה אטומית. עם זאת יצויין כי לכל הצדדים ברור כי על מנת לעצור את איראן נדרש איום צבאי אמין וסנקציות כלכליות ודיפלומטיות.

שר החוץ אלי כהן: ״צרפת וישראל רואות עין בעין את החשיבות בעצירת תוכנית הגרעין האיראנית באופן מיידי. רק פעולה נחושה ומהירה, מתואמת בין מדינות המערב, תוכל להוביל לסנקציות משמעותיות על משטר האייתולות על מנת שישנה את מדיניותו. נפגשתי ושוחחתי בחודשים האחרונים עם עמיתי ממדינות ה-E3 וארה״ב על מנת לקדם צעדים מיידיים בדיון מועצת הנגידים של הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית שיתכנס ביוני. גם ביקורי המדיני בצ׳כיה, אשר יושבת בראש מועצת הנגידים, יוקדש למאבק הבלתי פוסק בתוכנית הגרעין של איראן״.



0 תגובות